2005-12-29

Net-werken :-)

De week tussen Kerst en Oud op Nieuw is voor mij traditioneel een periode om mijn achterstallige (lees: nog niet gearchiveerde) mail te archiveren en om de contactgegevens uit mijn netwerk verder bij te werken.

Ik ben zeker niet de enige die dat in deze periode doet. Ik kreeg namelijk van een van mijn vrienden de vraag om mijn eigen gegevens uit zijn Outlook te updaten.... Dat doet hij via de website Plaxo. Ik heb eens gekeken hoe het werkt en heb geen seconde geaarzeld om het ook zelf te installeren. Tjonge, wat een krachtige tool is dat zeg. Zeker als je behoorlijk veel contacten in je database hebt zitten net als ik is het een hels karwei om ze bij te werken. Op deze manier is het veel efficienter en beschik je altijd over de meest actuele gegevens.

Ik was al helemaal onder de indruk door het fenomeen netwerken via internet, Via bijvoorbeeld LinkedIn of OpenBC. Deze tool geeft nog een extra dimensie aan het onderhouden van contacten. Vanavond maar weer eens verder zoeken op het web naar dit soort 'coole' instrumenten. Af en toe is het net-werken :-)

Geen opmerkingen: