2006-02-10

Marketingtermen

Gisteren kwam via MSN een vraag van mijn vriend Dick van Druten die me vroeg naar de marketingterm die hoort bij een bepaalde situatie.

Veel van deze termen zijn natuurlijk tijdens mijn opleiding en de diverse trainingen wel langsgekomen, maar er zijn altijd een paar aardige sites die het geheugen weer kunnen opfrissen. Hoef tenminste niet meteen Kotler en andere marketing-bijbels er op na te slaan ....

Deze kwam ik in ieder geval tegen toen ik Dick hielp zoeken naar de goede term. Hier zijn er een paar: Nima lexicon en Marketingtermen woordenboek. Natuurlijk zijn er ook veel marketing georienteerde blogs waar ook een en ander wel te vinden is.

De meest interessante waarneming in deze case was wat mij betreft toch wel de werking van de menselijke hersenen. Door namelijk deze sites te bekijken herinnerde ik me de term, terwijl deze niet op deze sites werd vermeld. Stiekem weet je veel meer dan dan je denkt.

Geen opmerkingen: